פילינג קוסמטי לפנים

כאשר מדברים על שיטות להצערת וחידוש עור הפנים, ההתמקדות היא בעיקר בטיפולי פילינג מגוונים, קילוף שכבות העור. הטיפול יכול להיות מבוצע הן בקליניקה והן בבית הלקוח, כאשר ההבדל המהותי הוא עוצמת ועומק הקילוף והחומרים הניתנים לשימוש.

מהו פילינג קוסמטי?

הפילינג הקוסמטי מקלף את התאים המתים בשכבת הקרנית. מטרת הפילינג היא לגרום להסרה אחידה של התאים על מנת ליצור מראה זוהר, חלק למגע ואחיד. ישנן שיטות רבות ומגוונות לביצוע תהליך הקילוף, מנעד השיטות נע בין פילינג עדין הניתן לביצוע על-בסיס כמעט יום-יומי, לבין שיטות אגרסיביות המצריכות את המטופל להימנע במשך מספר ימים מיציאה מביתו.

למי מתאים לבצע טיפולי פילינג?

טיפולי פילינג מיועדים בעיקר להצערת העור, אך גם מטופלים ומטופלות צעירים יכולים להנות מהיתרונות שבתהליך חידוש העור. כקוסמטיקאית, תפקידך לבחון היטב את עור מטופלייך ולהתאים להם את עוצמת הקילוף הנדרשת- אם בכלל. יש לתאם ציפיות מול המטופלים, לשלב חומרים משלימים לטיפול בבית ובמקרים של פילינג עמוק או סדרת טיפולים- לבחון האם אנו נמצאים בעונה המתאימה לביצוע טיפולי קילוף עמוקים. חשוב לוודא ולהבהיר למטופלייך את סכנת החשיפה לשמש במהלך טיפולי פילינג ולוודא שיש ברשותם מקדם הגנה גבוה לשימוש על בסיס יומי.

זכרי! יש מספר סוגי פילינגים האסורים על נשים בהריון ונשים מניקות. יש לוודא טרם הטיפול שהלקוחה שלך יכולה להשתמש בחומרים אותם תציעי לה.

פילינג מכני ופילינג המסה (חומצות)

בשוק קיים מגוון עצום של שיטות פילינג- לבית, למכון וחלקן לשימוש רפואי בלבד, ע"י פלסטיקאים או דרמטולוגים. אנו נתמקד בשיטות המאושרות לשימוש ביתי ולשימוש של קוסמטיקאיות בקליניקה הפרטית.

פילינג מכני

פילינג מסוג זה גורם לקילוף תאים מהעור ע"י פעולה מכנית המתבצעת ע"י הקוסמטיקאית או ע"י המטופלים עצמם. ישנם מספר סוגי פילינגים מכניים, כדוגמת: פילינג גומאג', משחתי, סקראב ועוד… הפעולה המכנית יכולה להיות שפשוף החומר על עור הפנים באמצעות כריות האצבעות או לחלופין ע"י מכשור פילינג ייעודי. השימוש בפילינג מסוג זה איננו מתאים לבעלי עור אקנתי או רגיש.

פילינג המסה (חומצות)

פילינג מסוג זה מכיל חומרים פעילים הממסים את התאים אותם אנו מעוניינים להסיר ובכך גורמים לקילוף העור. ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים פעילים. הסוג הראשון נקרא פילינג אנזימטי המופק מן החי והצומח ואלו בעלי יכולת פירוק מבנה החלבונים, המסייע לתהליך הסרת תאי העור המתים. השימוש בפילינג זה איננו רצוי לעור היפרמי (עור סמוק) עקב הסיכון להחמרת המצב.

הסוג השני הוא פילינג ביולוגי כאשר החומר הפעיל הוא חומצות בעלות תכונות ממיסות קרטין. חומרים אלו גורמים לקילוף העור ולהתחדשותו. בקוסמטיקה נוכל למצוא מגוון רחב של חומצות, כאשר הבולטות שבהן: חומצה סליצילית שגם ידועה ביכולתה לריפוי דלקות, פנול (חומצה קרבולית) בעל יכולות הבהרת פיגמנטציה, רזורצין וסולפור הידוע ביכולתו להאט את פעילות בלוטת החלב ונטרול חיידקים.

סוג פילינג ההמסה השלישי, נקרא פילינג אלפא הידרוקסי AHA. חומצות השייכות למשפחה זו, מופקות מפירות ועיקר תפקידן הוא המסת הדבק הבין תאי ובכך מתאפשרת הנשלת התאים המתים לחידוש העור. חומצות אלו בעלות השפעות נוספת, פרט לפילינג. הן בעלות יכולת לשיפור רמת הלחות בעור וחלקן בעלות יכולת הבהרת פיגמנטציה. החומצות ה- AHA הבולטות בתחום הקוסמטיקה הן: חומצה גליקולית, חומצה לקטית, חומצה מאלית, חומצה טרטרית וחומצה ציטרית. חומצות אלו נהדרות עבור טיפולי אנטיאייג'ינג.

לסיכום, עולם הפילינג וקילוף העור עשיר במיוחד. מספר האופציות הקיימות עבורכן, הקוסמטיקאיות ועבור הלקוחות שלכן הוא כמעט ואינסופי. חשוב לאבחן היטב את עור המטופלים, מצב בריאותם ומהו הצורך והציפייה מהטיפול. נמליץ לעשות שימוש בחומרים נוספים לתמוך בטיפול ובהצלחתו, כגון קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה, לחות טובה לעור ואף חומצות עדינות לשימוש יום-יומי בבית.

אל תעצרו כאן

עוד מאמרים מעניינים