טיפול אנטי אייג'ינג

טיפול בהזדקנות העור הוא אחד הטיפולים המרכזיים אותם מבצעת הקוסמטיקאית במכון שלה. בכדי לשמר תוצאות ולעכב את הזדקנות העור, לאחר הטיפול מחובתה של המטופלת להמשיך שגרת טיפול בביתה, המתמקדת באנטי אייג'ינג.

הגורמים להזדקנות העור

הגורמים מתחלקים ל- 2: פנימיים וחיצוניים. נדון בכל אחד מהגורמים בנפרד.

גורמים חיצוניים

קרינת השמש: הגורם החיצוני המשפיע וההרסני ביותר על תהליכי ההזדקנות. פגיעת השמש בעור קשורה בתהליכי חמצון והיווצרות רדיקלים חופשיים, היוצרים תהליך שרשרת של פגיעה במולקולות ובתאים. התוצאה הסופית של פגיעה זו מתבטאת בעור בהתייבשות, קימוט, פיגמנטציה, כוויות ואף גידולים סרטניים.

טמפרטורה: העור מגיב לטמפרטורות השונות ולחילופי עונות. שהייה בסביבה קרה גורמת להתייבשות והצטמצמות של עובי שכבת האפידרמיס מחד ומאידך, שומרת על המראה המתוח והבוהק של העור. כמו-כן, הקור משפיע על מערכת הדם ההיקפית, דבר שעלול להביא להתפתחות קופרוז והיפרמיה קבועה בעור. לעומת זאת, סביבה חמה משפיעה על הפרשות הזיעה והסבום, שיביא לשינוי ברמת ה- pH ועלול לגרום לזיהומים.

תזונה ושתייה: תזונה נכונה ושתייה מרובה הם מהגורמים החיצוניים המהותיים ביותר למרקם העור ובהחלט יכולים להשפיע על מראה מבוגר יותר של עורנו. מבחינת מזון, חלבון מלא ממקור תזונתי בריא, חיוני לייצור מבנים חלבוניים בעור (קולגן ואלסטין) ומכאן, שצריכתו הכרחית ומומלצת ביותר. שתייה מרובה, פירות וירקות טריים יסייעו לשיפור ושימור מראה העור.

עישון: העישון מזרז את פעולת התחמצנות התאים ויצירת רדיקלים חופשיים. העישון גורם להופעת קמטוטים אופייניים במקומות בהם העור דק במיוחד, למשל בצידי העיניים והשפה העליונה. קמטי העישון עלולים להופיע כ-10 עד 15 שנים לפני מועד הופעתם בקרב הלא מעשנים. כמו-כן, העישון גורם לדילול רמת ויטמין C בכ-60% פחות מדמם של אנשים שאינם מעשנים. מחסור בויטמין זה משפיע על ייצור סיבי הקולגן.

אורח חיים: מתח נפשי, לחץ, סטרס, חרדה, עייפות ועוד, בהחלט משתקפים על עור הפנים. חשוב לנסות לשפר את איכות החיים ולהירגע. שמחת חיים תשפר את חיוניות העור.

גורמים פנימיים       

גנטיקה: לגנטיקה תפקיד חשוב בתהליך הזדקנות העור. היכולת המולדת לייצור תאים וכן היכולת הגנטית להתמודדות עם נזקים הנגרמים בתהליכים הפיזיולוגים- משפיעה ישירות גם על תהליך ההזדקנות. עם זאת, לגורמים החיצוניים והרגלי התנהגות יכולת השפעה מהותית על הגורמים הפיזיולוגיים.

הורמונים: שינויים הורמונאליים החלים בגיל השלישי משפיעים גם הם על מראה העור. גם להורמון המלטונין יש השפעות רבות ומגוונות ומדגיש את חשיבות הצורך בשינה טובה ורציפה.

טיפולים קוסמטיים לאנטי אייג'ינג

המטרה שלנו היא להאט את תהליך ההזדקנות מאחר ואין ביכולתנו למנוע אותו. טיפולים אלו יכללו בעיקר ליחוח והזנה של העור בדרכים שונות ובעזרת תכשירים קוסמטיים ומכשור טכנולוגי. התכשירים יכללו חומרים פעילים שונים בעלי מבנים כימיים מיוחדים המאפשרים חדירה עמוקה לעור. נעשה שימוש בחומצות מגוונות כמו חומצה אסקורבית לסיוע ביצירת חלבון הקולגן, ויטמינים כגון C,E,A  ו- F ותרכובות נוספות ייעודיות לטיפול בעור יבש ומתבגר.

בשוק ניתן למצוא גם מכשור מתקדם הנועד לסייע בעבודת הקוסמטיקאית, כדוגמת מכשור לייזר המבצע פילינג עמוק, או מכשור ייעודי להחדרת חומרים פעילים, כגון חומצה היאלרונית, לעומק העור.

אל תעצרו כאן

עוד מאמרים מעניינים