טיפול בהזדקנות העור אצל קוסמטיקאית

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב מטופלות במכון יופי, היא "איך נלחמים בהזדקנות העור"? כקוסמטיקאיות, אנו יודעות שאין קסמים והרבה תלוי בשגרת הטיפוח של המטופלת לאורך חייה, במקביל לגנים שירשה והעובדה שכולנו מזדקנים. עם זאת, ניתן לבצע מגוון טיפולים לשימור ושיפור המצב ולטשטש ככל הניתן את סימני הזמן.

מהי הזדקנות העור?

ישנם מספר אתגרים מולם הקוסמטיקאית צריכה להתמודד כאשר מטופלת מבקשת טיפול למניעת הזדקנות העור. רוב המטופלות יתלוננו על קמטוטים שהופכים עם הזמן להיות קמטים בולטים על עור הפנים, החלק האחר יצביע על רפיון עור, יובש קיצוני וכתמי פיגמנטציה כהים. בעולם הקוסמטיקה יש מגוון תכשירים פעילים שנועדו לסייע בהאטת הזדקנות העור ולכל מעבדה יש ליין מוצרים ייעודי לעור מתבגר.

מה קורה לעור עם השנים?      

ככל שאנו מתבגרים, עור הפנים הופך לדק יותר. שכבות האפידרמיס מצטמצמות והתאים כבר אינם מסודרים כבעבר. העור הופך למיובש וזקוק לכמויות של לחות גדולות יותר. במקביל, כמות סיבי הקולגן בשכבת הדרמיס יורדת, מה שפוגע באלסטיות העור. תהליכים נוספים מתרחשים בעורנו מדי יום, גם בשכבות העמוקות והתוצאה ניכרת לעין ככל שהשנים חולפות.

איך למנוע את הזדקנות העור

לא ניתן למנוע את הזדקנות העור אך בהחלט רצוי להיות מודעים למצב ולעכב את הופעת הסימנים שצוינו, במידת האפשר. צעד ראשון הוא להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש ותמיד להשתמש במקדם הגנה גבוה. גם בחורף. משבר האקלים בעולם גורר מצב בו רמת קרינת השמש גבוהה מאוד ומדי שנה הופכת לחזקה יותר. הפגיעה הקשה בעור שנחשף באופן קבוע לשמש מופיעה בגילאים מוקדמים מבעבר.

זיהום האויר, גם הוא גורם נכבד שפוגע בעורנו. עובדה זו מלמדת על חשיבות ניקיון העור לפחות פעמיים ביום עם חומרים מתאימים. הסרת איפור איננה מספיקה ולעיתים מומלץ להשתמש בשני חומרים להשלמת הפעולה באופן מושלם.

מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת לשמירה על עור הפנים- ניקיון, לחות, פילינגים, טיפולי פנים ואבחון מוקדם של בעיות העלולות להופיע בטרם-עת. תחזוקה טובה כוללת גם מפגש קבוע אחת לשלושה חודשים לפחות אצל קוסמטיקאית ומאפשר איתור מוקדם של סימני הזדקנות העור. מומלץ להסביר למטופלייך את חשיבות ההתמדה בשמירה על העור- גם בבית וגם במכון יופי.

טיפול בהזדקנות העור

פרט לתחזוקה השוטפת, כדאי להזכיר ללקוחות שהחורף זו עונה מושלמת לטיפולים עמוקים ואינטנסיביים. זו ההזדמנות של כל מטופלת ומטופל להחזיר את העור מספר שנים אחורה. דאגי להחזיק בקליניקה שלך מגוון חומרים פעילים לטיפולי חורף, בעיקר בעלי נגזרות של ויטמין A היעיל מאוד בהקשר של עידוד ייצור קולגן והחלקת קמטוטים. כמעט לכל מעבדת קוסמטיקה מובילה יש ליין מוצרים ייעודי לטיפול בהזדקנות העור. במרכז לקוסמטיקאית תזכי ליועצת אישית ומקצועית שתוכל להכווין אותך אילו מוצרים כדאי לך לרכוש- בהתאם לצרכי מטופלייך וכמובן העדפותייך וניסיונך המקצועי. בחנות קיים מגוון רחב של כ-20 מעבדות מובילות ובזכות השפע, ניתן להתאים בקלות מוצרים לכל קוסמטיקאית ודרישותיה.

פרט לעבודה עם תכשירים טיפוליים, נמליץ גם על מכשור טכנולוגי כגון IPL ו/או לייזר המסוגלים לשפר באופן משמעותי את מרקם העור והתוצאות ניכרות לעין במהירות. הטכנולוגיה המתקדמת מציעה מגוון רחב של מכשירים בהתאם לצרכי כל קוסמטיקאית ונותנת ערך מוסף לטיפולים אותם היא מבצעת בקליניקה הפרטית שלה.

לסיכום, כקוסמטיקאית, את בעלת ידע נרחב אודות הזדקנות העור. שתפי את המטופלים שלך בידע זה, הסבירי להם את ההשלכות של הזנחת העור ואת חשיבות הטיפול המוקדם. שימור ושיפור מצב העור הוא בידיים שלהם ושלך ויחדיו תוכלו להגיע לתוצאות משמעותיות ומרשימות.

אל תעצרו כאן

עוד מאמרים מעניינים